Jävlar va mycket jag har gjort idag... :)

Hej, jag ska börja med och berätta om dagen,
Idag: först så åt jag frukost, fil och flingor, sen så gick vi in till datarummet(där mamma och pappa ska flytta in) och började städa lite och fixa, vi la ut auktioner på tradera. Jag la ut från min mobil och mamma från hennes och Pao satt och kolla på, hon orkade ju inte så mycket , eftersom hon fortfarande är sjuk, men hon orkade duscha iaf, det är ju så himla skönt och duscha när man är sjuk, eftersom man orkar ju inte göra det när man är sjuk, och man kanske inte har duschat på en vecka ... så det är härligt, sen när vi var klar med det, märkte vi att det var varmt ute, det har ju varit ungefär 15-17 grader idag, iaf hemma hos mig, och då fixade vi lite ute på våran altan på baksidan. Och det var jätte skönt där! sen satt vi där och vilade en liten stund, medans Pao satt inne med sin data... och sen efter en stunds tystnad så sa mamma sådär: Vi kanske ska åka till Ikea och köpa en ny bokhylla satt vi får bort sakerna som ligger bakom soffa? Jag tyckte det var en bra idé , så vi åkte och gjorde det, men vi åtke till Jysk ist, det som ligger bredvid Media Markt. Och när vi hade köpt den åkte vi hem, och poppade musik i bilen. När vi var hemma så byggde vi ihop den och jag tyckte den blev jättefin, och sen köpte vi en liten fotstol typ, asså man har den och har fötterna när man sitter i en fotölj typ... om ni förstår? 
men aja, sen så tog vi sakerna som låg bakom soffan och lade in i bokhyllan, och nu är det helt tomt bakom soffan, det är så skönt! 
Snart är det klart, om 20 dagar kanske, ni kanske tykcer att det är mycket, men auktionerna som vi lade ut går ut om 7 dagar, och sen måste dom komma och hämta dom det kanske tar 1-3 dagar, och sen måste vi flytta ner alla saker från mammas och pappas gamla rum till deras nya rum och sen ska vi tapetsera i mitt nya rum, sen köpa saker, och det här gör mamma när hon är ledig, och hon är ju inte ledig varje dag satt ja, det kommer ta ett tag, men det får man stå ut med... 
och sen gick jag och gjorde mat iaf, jag skalade potatisen och mamma lade in fäskfilén i ugnen och potatisarna kokar förfullt, och nu sitter jag här och kollar på nyheterna, och sen sitter jag och väntar på att hockeyn ska börja, den börjar om 15 minuter, alltså halv 7, men ja, hoppas på att Calle gör mål igen nurå, det var ju bara han som fick beröm förra matchen, för att när hans kedja var inne så var dom i dom andras zon hela tiden, och det var Calle som fick in den där, men ah, nu ska jag gå och kolla om maten är klar, hoppas att ni kollar på matchen också, det är på TV10! ^^<3
men aja, tack för mig, ha det bra, hejs ;* <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0