Hela Gotlandssemestern!

Hej, som många vet har jag varit på gotland från 7-14, satt jag kom hem igårkväll, och det var bra uppdatering ibörjan på Gotland, men inte i slutet, jag orkade verkligen inte efter alla dagar som jag var med på.. så nu ska jag skriva dagvis hur det var, så om ni vill veta hur det var på gotland för mig, så är det bara och fortsätta läsa! :)
 
Tisdag: Jag åkte på tisdagen och då åkte jag ungefär klockan 11:15 på morgonen, och då var det inte så mycket utan vi åkte i två timmar i bil, och sen stannade vi till lite i stockhom för att äta lite, vi hade ju bara ätit frukost på morgonen så vi behövde lite och äta eftersom att vi kom fram ungefär klockan 7 till våran lilla stuga i kneippbyn, men vi åkte ju båt där i mellan såklart, haha, och det tog 3 timmar och 1 kvart ungefär, har inte så bra koll på tiderna, utan bara följer med, men när vi kom fram och hade lämnat all packing så åkte vi och handlade och vi var hemma ungefär 8 kanske.. och sen fick vi ju fixa någon mat och det blev något lätt och det var makaroner och köttbullar! asgott faktiskt haha, men aja, sen gick vi ju bara och la oss, eller vi bädda före osv.. men det förstod ni väl :p
 
Onsdag: På onsdagen vaknade jag ungefär halv tio kanske.. kollade inte när jag vaknade, sen åt jag frukost, sen åkte alla in till Visby också gick vi runt omkring där och då köpte jag två tröjor, med ONE DIRECTION på åååååh, vad jag älskar dom tröjorna, men jag hade beslutsångest om jag skulle ta linne eller T-Shirt, men tillslut ville jag ha linne, men när jag provade en sån så var dom för stora.. då fick jag lite damp, haha! :P
men när vi hade gått lite där gick vi och åt på en resturang, kom inte ihåg vad den hette men det var jätte bra där, förutom att han som satte vid ett annat bord framför satt och stirra på mig, och han var asdryg, men som tur var hade jag ett par solglasögon, och då satte jag på mig dom och stirrade tillbaka utan att han märkte nåt, men där åt jag iaf Pasta Bolongese var asgott, och som tur var den laktosfri, eftersom jag är det..så alla vet nu haha..
men sen fortsatte vi gå lite därefter sen åkte vi hem. 
och på kvällen spelade vi lite Yatzy, sen blev alla trötta efter dagen i Visby så alla gick och la sig! 
 
Torsdag: Vaknade jag ungefär klockan 9 av spöregn, haha, vi gjorde verkligen ingenting då, satt bara inne och chilla men sen senare mot kvällen så pkte vi och handla, sen gick vi ner till reptionen, asså där kunde man fråga om saker, asså typ om nånting hade gått sönder hemma eller så.. 
men sen gick vi bara hem och chilla och spelade Yatzy kanske, haha, gjorde det nästan varje kväll tror jag :p
 
Fredag: På fredag kommer jag inte ihåg när jag vaknade med chansar på mellan 9-10, och jag vaknade så tidigt varje dag för att eftersom att vi ska typ ut i visby eller till fårö, eller någonstans så kan man ju liksom inte vakna 14:00, haha, så aja, därför, men på fredagen så åkte vi till fårö, och man kanske hör på namnet vad det är för djur där, haha, aja, tror ni kan gissa men säger det ändå, och det är får och där finns det massor av raukar, och det är konstiga stenar omn i bläddrar ner lite så kommer ni till ett inlägg där jag har lagt in en bild på en rauk. Men vissa kanske redan vet vad det är, men aja, där kollade vi på raukar, inte så spännande kanske, men haha, sen åt vi lunch där och vi åt på en resturang som hette typ Ella's och där åt jag också Pasta Bolongese , asgott, haha, men efter det åt dom andra en saffranspannkaka, och den kunde ju inte jag såklart äta, men när dom hade ätit upp den så gick vi in till en affär som tillhörde resturangen och som tur var fanns det ett recept till saffranspannkaka där och det köpte vi, satt vi kunde göra den hemma till mig också, men sen åkte vi hem och åt haha, men aja, sen var det inge mer på den dagen :)
 
Lördag: På lördagen skulle jag hälsa på mina gamla grannar, som jag också har skrivit om tidigare, och jag var typ barnvakt åt dom när deras föräldrar skulle bort, och efter det så har vi lärt känna dom jätte bra satt dom kom till oss nästan varje dag. Men aja, den minsta var ju typ kär i mig, asså inte på det sättet men ah, ni fattar.. och när jag kom blev hon jätteglad, men hon var blyg i början, men det är alltid småbarn, och då gick vi in och fikade eller först gick vi och kollade på deras hästar , dom hade 4 hästar, 3 kaniner, 2 hundar och 2 katter, haha, bondgård, nerå, men ah, fick se alla deras, djur, men sen ville båda att vi skulle gå ut med deras hundar, tyvärr kan jag inte lägga in bilder på dom, för jag tog aldrig nå bilder på dom, vet inte varför, men, ah, vi gick två kilometer med dom, men den minsta orkade inte gå typ efter halva vägen så jag fick ta den starkaste hunden och bära den minsta haha, så det var lite jobbigt, och sen så skulle vi åka hem därifrån för alla var hungriga osv.. så vi åkte hem och när vi kom hem år alla kycklingsallad, haha, och sen spelade vi säkert yatzy, men jag kommer inte ihåg.. :p sen gick vi och la oss.

Söndag:
 På söndagen vaknade jag kanske halv 11 för då hade vi inte bestämt nånting vi skulle göra, men det fanns ju ett vattenland precis bredvid, och vi hade typ pass dit, jag vet inte vad man hade det till, men om man lämnade det i reseptionen så kunde fick man bara ett armband typ som man skulle ha på sig och så fick man gå in på det där vattenlandet när man ville utan och betala, men bara visade armbandet så fick man gå in och bada hur länge man ville, men man skulle få ett nytt armband varje år, men vi är ju inte så ofta på gotland, men det kostar ingenting och byta heller, så det går väl bra ändå. sen gjorde vi inte så mycket mer, haha åt såklart, sen spela yatzy kanske, haha, nerå ,nu ska jag sluta skriva om det.
 
Måndag: då kommer jag inte ihåg heller när jag vakna, men ja, kanske mellan 9-10, och då skulle vi åka in till visby igen för att min 1D tröja hade jag spillt på och vi tänkte vi tvättar inte en tröja i en maskin, så vi handtvättade den. Men när det hade torkat så hade det röda hjärtat färgat av dig på det vita och då var det inge kul så vi åkte in och bytte den, sen köpte jag en Justin Bieber tröja till bästavän, och hon ska få den när vi träffas snart. Sen åt vi lunch där och jag åt tacos, var skitgott faktiskt, men det var lite snålt med grönsaker tyckte jag det var bara majs, och en liten gurka och en skiva tomat. sen var det bara tacochips och köttfärs.. men ah, sen gick vi ner till hamnen där alla båtar stannar.. eller släpper av bilarna. men sen gick vi hem och sov, haha.
 
Tisdagen: Då skulle vi hem och den dan sov jag till tio, och jag gick och gjorde frukost lite sakta, sen gick jag in på toan och fixa mig, och sen satte jag i mobilen i radion det funkade och sätta i iPhonen i radion och spela musik från den och då poppade vi musik, alla fick ju såklart välja, men när vi helt plötsligt var klara, så fick vi gå, och då åkte vi in till visby igen och åt och där åt jag korv med pommes, DOM GODASTE POMMES JAG NÅNSIN HAR ÄTIT haha, ah precis, asså dom var skitgoda seriöst, men efter vi hade ätit och smält maten gick vi till en glassfabrik och dom hade 120-140 olika glassorter, asså fattar inte hur det kan vara så mycket, och det fanns tillomed laktosfri mjukglass/kulglass, men jag var så mätt så jag orkade inte, men jag får väl ta nästa år också, och det fanns tillomed Ben&Jerry's i kulglass. haha, förstår inte det jag.. men tur för er som kan äta det för det kan inte jag.. men sen gjorde vi inte så mycket mer utan vi åkte och ställde oss i kön till båten sen fick vi komma in på båten och där satte vi oss, sen åkte vi bilen hem och det var mörkt och det var mysigt, för jag höll på att somna, haha. och vi kom hem ungefär klockan 23:00, UNGEFÄR. 
 
Så ja det var hela historien, hoppas ni orkade läsa allting, och nu kommer det lite bilder till texten också.. kommer skriva igen vad det handlade om.. :)
Ja, här var den största tjejen, och igga mitt face, jag var inte berädd när den minsta tog, för hon sa inget :p
och här var den minsta, och igga mitt face här också , för att jag var inte berädd när den stora tog för hon sa inget :p
här var tröjan som färgade av sig, den högst upp, hjärtat färgade av sig på det vita :((
 
och bästaväns tröja såg ut såhär fast det var en T-shirt<3
 
men nu orkar inte jag lägga in nå mer bilder så ni får nöja er med dom här, så det var min semester på gotland, ha det bra, och hoppas ni gillade hur jag skrev och blev nöjda, puss! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0